Android od podstaw w Android Studio 3.6


Czas trwania: 4 dni


Zamów szkolenie

Szkolenie bazowe, będące dobrym wprowadzeniem dla programistów języków obiektowych (Java, C#, PHP, Ruby). Uczestnicy poznają najważniejsze komponenty składowe aplikacji (Activity, Service, BroadcastReceiver, ContentProvider). Uzyskane umiejętności pozwalają na tworzenie aplikacji wykorzystujących API i lokalne bazy danych SQLite.

    Omawiane tematy uwzględniają najpopularniejsze zagadnienia:

  • obsługa Android Studio,
  • testowanie aplikacji na emulatorach i urządzeniach,
  • najważniejsze komponenty z których aplikacje są zbudowane,
  • cykl życia komponentów,
  • komunikacja HTTP i korzystanie z REST API,
  • obsługa lokalnej bazy danych,
  • wyświetlanie kolekcji danych,
  • korzystanie z Fragmentów.

Projekty realizowane
w ramach szkoleń

#
#
#
#

Nagrania wideo ze szkolenia

#

Kody wzorcowych aplikacji

#

Ebook z polecanymi narzędziami

#

4h konsultacji online przy pierwszym projekcie

1

Dzień 1

    1. Wprowadzenie

  • skąd czerpać informacje
  • szczypta historii
  • rozwój Androida i wersje systemu
  • Android w liczbach
  • cechy rynku i środowiska

    2. Architektura systemu

  • warstwy abstrakcji systemu
  • wirtualna maszyna Dalvik i ART
  • elementy i frameworki dostępne dla programistów

    3. Narzędzia programistyczne

  • Android SDK - zawartość i przydatne narzędzia
  • Android Studio Bundle vs. Android Developer Tools Bundle (Eclipse)
  • rodzaje emulatorów i różnice pomiędzy nimi
  • proces budowania od plików źródłowych do paczki APK

    4. Hello Android - eksperymenty z Activity

  • podstawy Android Studio
  • struktura projektu
  • podstawowe komponenty aplikacji i komunikacja pomiędzy nimi
  • AndroidManifest.xml - funkcja i zawartość pliku
  • mechanizm uprawnień w Android
  • wprowadzenie do Activity
  • cykl życia Activity
  • deklarowanie Activity w manifeście
  • sposoby uruchamiania Activity
  • proceduralne tworzenie widoków (z kodu Java)
  • deklaratywne tworzenie widoków (z plików layoutów w XML)
  • rodzaje zasobów graficznych i ładowanie w zależności od cech urządzenia
  • odwoływanie się do zasobów w kodzie XML i Java
  • korzystanie z edytora graficznego do tworzenia Layoutów
  • używanie widoków z XML w kodzie Java
  • obsługa akcji na komponentach - mechanizm Listenerów
  • zapisywanie i odtwarzanie stanu Activity
2

Dzień 2

    1. Aplikacja TodoEkspert - Ekrany

  • brief aplikacji i projekt architektury
  • implementacja Activity logowania - LinearLayout, selektory na przyciskach, walidacja i wyświetlanie błędów
  • AsyncTask - wykonywanie operacji w tle, informowanie o postępie
  • Leak Canary - wykrywanie i zapobieganie wyciekom pamięci przy obrocie ekranu
  • implementacja Activity z listą zadań - Toolbar i akcje, tworzenie dialogów z pytaniami
  • implementacja Activity dodawania nowego zadani - RelativeLayout, przekazywanie danych pomiędzy aktywnościami: startActivityForResult, Serializable vs. Parcelable
  • ćwiczenie: AsyncTask, Toolbar, walidacja

    2. TodoEkspert - Komunikacja HTTP

  • połączenia z wykorzystaniem biblioteki Retrofit i parsowanie wyników biblioteką GSON
  • zapisywanie danych w SharedPreferences
  • klasa Application i przechowywanie obiektów przez czas życia aplikacji
  • ListView i Adapter - wyświetlanie listy zadań pobranych z serwera
  • implementacja własnych adapterów - korzystanie z ViewHolder i ConvertView w celu przyśpieszenia wyświetlania widoków na liście
3

Dzień 3

    1. Todo Ekspert - Baza danych SQLite i implementacja prostego DAO

  • co warto wiedzieć o SQLite - bazie danych wbudowanej w Androida
  • implementacja DAO - klasy SQLiteOpenHelper i SQLiteDatabase
  • kursory i SimpleCursorAdapter - wyświetlanie listy prosto z bazy danych

    2. Todo Ekspert - Synchronizacja danych w tle

  • wykonywanie operacji w tle - klasy Service i IntentService
  • cykl życia serwisów
  • informowanie użytkownika z wykorzystaniem mechanizmu notyfikacji
  • BroadcastReceiver i sendBroadcast() - komunikacja pomiędzy komponentami aplikacji
  • tworzenie statycznych i dynamicznych BroadcastReceiver-ów

    3. Udostępnianie danych pomiędzy aplikacjami

  • ContentProvider i ContentResolver - mechanizm udostępniania danych na zewnątrz aplikacji
  • implementacja własnego Providera udostępniającego listę zadań
  • asynchroniczne ładowanie danych z wykorzystaniem mechanizmu Loaderów

    4. Publikacja aplikacji w Google Play

  • przygotowanie paczki release i generowanie certyfikatów release
  • Proguard - minimalizacja i zabezpieczanie plików APK
  • Dex2Jar - sposoby wyciągania kodu źródłowego opublikowanej aplikacji
  • dodatkowe materiały potrzebne do publikacji aplikacji
  • publikacja aplikacji - kanał produkcyjny i testy z użyciem kanałów Alpha i Beta
4

Dzień 4

    1. Fragmenty

  • zastosowania i wady fragmentów
  • biblioteka zgodności - dostęp do fragmentów poniżej API 11
  • korzystanie z fragmentów do tworzenia UI dla smartfonów i tabletów
  • cykl życia fragmentów
  • użycie fragmentów
  • FunWithFragments - możliwości fragmentów i sposób użycia

    2. TumblrViewer - przeglądarka blogów z UI dedykowanym dla tabletów

  • NawigationDrawer - menu boczne do przełączania pomiędzy blogami
  • łatwe pobieranie danych z API Tumblr
  • implementacja nawigacji Master-Detail z wykorzystaniem fragmentów na smartfonie i tablecie
  • rozpoznawanie typu urządzenia z wykorzystaniem zasobów
  • komunikacja Fragment->Activity i Fragment->Fragment
  • DialogFragment - zalecany sposób wyświetlania dialogów

Zobacz również nasze pozostałe szkolenia

Android <b>od podstaw</b> w Android Studio 3.6

Android od podstaw w Android Studio 3.6


Czas trwania: 4 dni


Sprawdź ofertę

Szkolenie bazowe, będące dobrym wprowadzeniem dla programistów języków obiektowych (Java, C#, PHP, Ruby). Uczestnicy poznają najważniejsze komponenty składowe aplikacji (Activity, Service, BroadcastReceiver, ContentProvider). Uzyskane umiejętności pozwalają na tworzenie aplikacji wykorzystujących API i lokalne bazy danych SQLite.

<b>Modern</b> Android Development  – narzędzia i techniki

Modern Android Development – narzędzia i techniki


Czas trwania: 3 dni


Sprawdź ofertę

Szkolenie dla osób, które posiadają już podstawową wiedzę z zakresu tworzenia aplikacji na Androida. Zawiera zbiór popularnych bibliotek, narzędzi i technik, które pozwalają tworzyć lepsze aplikacje. Uzupełnia szkolenie podstawowe i pokazuje warsztat doświadczonych programistów. Główny nacisk położony zostanie na tworzenie aplikacji, których architektura pozwala na łatwe utrzymywanie, testowanie i rozbudowę.

<b>Bezpieczeństwo aplikacji</b> dla programistów Androida

Bezpieczeństwo aplikacji dla programistów Androida


Czas trwania: 2 dni


Sprawdź ofertę

Szkolenie przedstawiające najważniejsze zagadnienia związane z tworzeniem bezpiecznych aplikacji na Androida. Uczestnicy poznają metody i narzędzia, które mogą zostać użyte do atakowania aplikacji oraz sposoby ich zabezpieczania.

<b>Kotlin</b> dla programistów Androida

Kotlin dla programistów Androida


Czas trwania: 1 dzień


Sprawdź ofertę

Wprowadzenie do języka Kotlin dla programistów Androida. Najważniejsze cechy i konstrukcje języka oraz sposoby integracji z popularnymi bibliotekami.

Reactive Android z biblioteką <b>RxJava 2</b>

Reactive Android z biblioteką RxJava 2


Czas trwania: 1 dzień


Sprawdź ofertę

Użycie RxJavy w ekosystemie Androida - przykładowe zastosowania i przypadki użycia

<b>Testowanie + Clean Architecture</b> w środowisku Androida

Testowanie + Clean Architecture w środowisku Androida


Czas trwania: 2 dni


Sprawdź ofertę

Testowanie + Clean Architecture w środowisku Androida

Masz pytania? Sprawdź stronę najczęściej zadawane pytania lub napisz do mnie szkolenia@szkoleniaandroid.pl